aku rindu kampung aku ='( & apa sebab rambut gugur?

Thursday, December 2, 2010

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, pagi subuh2 semalam pukol 5.33 am aku dan rakan-rakan selamat sampai ke UMT tercinta (Yosh, UMT tercinta!) setelah mengharungi perjalanan yang teramatlah panjang sepanjang 5 jam lebih-lebih sikit lah sehingga rasa sakit tulang belakang, leher, tengkuk segala sebab tido atas kerusi bus dan disebabkan oleh kerusi pakcik dreber bus depan aku yang terlalu lah dekat jaraknya sehingga membuatkan aku rasa teramatlah tak selesa untuk tdo (tapi tdo hentam lena jugaklah) atas bus sepanjang perjalanan tersebut!!(fuh panjang gila penerangan!).

Sebenarnya, sedih sangat huhu. Boring sangat huhu. Kecewa sangat huhu. Stress sangat huhu. Aku nak balek! Serius aku nak balek! Rindu kampung! Rindu ma abah! Rindu kanak-kanak riang! Rindu kat simbabe dan stella. Ah, rindu semua lah. Tolong, serius huhu. Sedihnyaaa! ='( ='( ='(

Hurm.. sebenarnya nak post pasal lawatan aku ke upm MAHA yang aritu. Tapi still takde mood nak post pasal tu. Ye la, banyak gambar nak kena upload. Nak tunggu upload gambar tu bukan macam cinderella dapat tukar baju. Sekali *ting* je dah siap pakai baju comey2 siap dengan kasut kaca skali. Okei aku dah melalut dah huhu. Ye la, nak upload gambar tu bukannya kejap. Lama weh, berjanggut kena tunggu sampai boleh semua lah diupload. Lambat macam siput bab 1 tu huhu. Tu yang frust taknak taip entry tu lagi tu. Nanti rajin tengoklah akan keluar lah entry yang gempak tu. (masalahnya gempak ke?)

Ni nak tanya satu soklanlah. Kenapa ye, rambut gugur? Huhu apa sebabnya? Apa masalahnya? Kenapa? Ah, pada aku mungkin sebab kuat study sangat kot. Sebab tu lah rambut ni suka untuk menjatuhkan dirinya dari kepala tuannya, kan?kan?kan? Tak betol ke? Ye la, orang kata kuat berfikir ni pun boley sebabkan rambut asyik gugur je. Cuba tengok profesor2, orang bijak pandai kebanyakannya 1/2 berambut kan? So, it means that theory is acceptable, right?

P dot s:

Kalo ikot teori tuh, aku tak payah riso lah kot. Ye la, itu menunjukkan tahap usaha aku dalam final dan pelajaran aku. Hilang rambut disebabkan study! Haha konon-kononlah. Tak payah perasan la ko jah! 

Apa nak risau. Yun Nam hair care kan ada! Erkk?boleh plak?

11 comments:

baincardin said...

homesick la ni..^_^

Fizah Ibrahim said...

ye, sy mengaku sy homesick hukhuk.. ='(

Usagi said...

banyak sgt ker rambut gugur? ada baca kt satu artikel aritu purata rambut gugur 100 helai sehari.

cuba kira :)

Fizah Ibrahim said...

@Betta sp
haha eyh?serius ke? nt kena kiralah nampaknya. byk jgk la, kalo bgn tdo ad je atas bantal.

Ieda_ishida said...

sy pun rndu kt kg jgak... lma dh xblik... lpas exam nie bru dpt blik sna..huaaaaaaaaaa........ :'(

Fizah Ibrahim said...

@IeDa_IsHiDa88
hye ieda, sory tau sy x dpt nk folo awk, huhu blog tak dpt folo blog org skg, huhu sdeynya. thx folo sy ye, once da settle insyaAllah will be urs plak hee..neway, njoy ur holiday yarh. =) sy jgk yg tak blek2 lg hukhuk

Fizah Ibrahim said...

@Rifki Fauzi
okei i will..=)
thx for the visit ya.. =)

caliph shuriken said...

stres wktu study mmg beri kesan kt kulit kepala.. antara efeknya rambut byk gugur & susah nk sikat rambut cntik2 biar pun dh cuba byk kali...

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
em, mcm tu lah sy. nk sikat pun susah uwaaa..hee

caliph shuriken said...

klau cmtu baik awk cpat2 imagin bcuti kt jpun.. jln2 dlm taman sakura, mood dh ok snang nk sikat rmbut tu nti ;)

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
haha, gtulah gamaknya. bernas sekali idea itu kehkeh =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...