:: Awak, terima kasih untuk segalanya & aishiteru ! ='(

Friday, April 29, 2011


Assalamualaikum...
 

-Entry nih terhasil disebabkan kes RINDU yang TERAMAT lah sangat-



:: Eh terasa nak TERbuat entry kartun kartun lah pulak. Jadi, sila tahan gelak anda bila tengok kartun2 lukisan saya yang entah apa2 ye, saya tau saya takde bakat melukis, sobs sobs... ::






++++++++++++++++







++++++++++++++












Okei la, takde lah jahat sangat perbuatan tu. Maybe aku pun silap la kan, so it's not about 1OO% blaming on some1 for something that we felt unfair to happen. Maybe we are the one to be blamed too, so dont just easily pointed out our fingers to him/her. Yang penting, muhasabah diri kita dulu. At least, everything happened for its own reason, and that reason must be decided by HIM to be the best thing decided for us in life ! So, just keep thinking positive that He's always being fair and square to His servants. That's 1 way on showing grateful to Him.. And 1 thing is, people tend to say that, try to forgive and forget. Yup, that's totally true. And yes, i tend to forgive easily but not easily to forget. Haha, teruk tak? Terukkan huhu. But, how can i forget for something that i felt unfair to me, no worry, i'm not saying that i cant even forget, it's true i cant but i will forgive and forget SOMEDAY. Just, TIME as time's heel, right? So, time is everything needed.. InsyaAllah. The moral of the entry, ye ye saya cepat memaafkan tapi sukar untuk melupakan [eh silap, bukan moralnya nih]. Okei, moralnya, just forgive and forget what bad others had done to u. Nabi pon mudah ampunkan umat dia kan. So, who are we, not to forgive each other ? Ceeewah, sedap2 je aku berceramah. Okei, dah. Panjang pulak la kan. Next pic ~




++++++++++++++++





+++++++++++++++++





+++++++++++++++++++++





++++++++++++++++++++





++++++++++++++++++++






++++++++++++++++++++++++



Ye ye, awak adalah cinta saya sekarang. Cinta saya. Yeay !





Dan siapa lah saya tanpa awak berdua. Saya sayang sayang sayang love love love aishiteru, wo aini, ti amor, dan semua lah bahasa2 yang menggambarkan rasa cinta namun semua tu takkan mungkin mampu membalas semua perkara TERBAIK yang pernah awak berdua buat untuk saya, untuk hidup saya. Tak mungkin terbalas, namun jah akan cuba balas. InsyaAllah, selagi termampu......





"Nak jugak letak pic dia, ish" kata korang, kan? Ye ye, saya memang tak sedar diri, nak jugakkan. Ahaa. Gambar perasan sikit je pon. Eh, behave behave


:: Duhai anak, berbuat baiklah pada kedua ibu bapamu - [Al-Isra ; 23-24] ::


++++++++++++++++++

Okei la, sila muntah hijau tengok kartun2 lukisan saya. Sobs sobs.. Sape pandai lukis, tolong ajar saya..




Maafkan jah kalo selama ni selalu jadi anak yang tak terbaik dalam hidup abah ma, ketahuilah yang jah dah cuba dah jadi yang terbaik dan akan terus mencuba jadi yang terbaik. Takkan pernah rasa bosan, insyaAllah selagi jah masih bernyawa di dunia nih.. Huhu.. Hanya perlukan masa je.





Okei dah, tiba2 je rasa sebak huu. Thanks for reading. Bye ~

24 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

sob3...

tetiba sebak jugak neh...

nice entry..

kuyam said...

aloloolo sakura..comelnya ucapan trima ksh utk parent...suwit =)

Sufy said...

so nice...suka baca...hadiah terbaik adalah kjayaan kita terhadap ibu bapa..so, chaiyok2!!hargai n sayangi mereka ye

Fizah Ibrahim said...

@HonEyBuNNy
Hehe, sebak ke? Mekacih2 sudi baca huhu... =')

Fizah Ibrahim said...

@~kuyam~
Ahaaa, uhuu comey ke kuyam? Kes rindu punya pasal, hukk =)

Fizah Ibrahim said...

@SuFy
Hehe, tq2 sudi baca..Yup, betol kejayaan kita je la blh balas jasa dorang.. =)

caliph shuriken said...

nice en3.. nti lukis lagi ok ^^

p/s: tiba2 rsa nk panggey jah jgak, hukk...

latest en3: nasib nasi lemak

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
Haha, ni perli ke apa nih ehehe. Okei2, kalo x muntah ijau saya lukis lagi ahaa. Panggil la nk pgl jah pon ahaa, konon2 sakura la kan padahal namanya "jah" je pon

Luqeem™ said...

hargailah pengorbanan ibu bapa, tanpa mereka siapalah kita..

*iklan jap* haha

Fizah Ibrahim said...

@Make Your Own Words™
Eheee, silakan2..^^

Zuraini said...

cool! cne nk lukis2 nii?? huuhuu.. x reti. btw nice entry :)

Fizah Ibrahim said...

@Ms Z
Cool? Ahaa, saya tak rasa pon cool ehee. Lukis guna photoshop. Men hentam je lukisnya ehee, thx! ^^

Unknown said...

wah ni baik punyaaa . siap boleh lukis lagi . rajinnyeeeee !

jom baca pulak : Bila Tengok Perempuan Seksi

anumuchan said...

Salam.visit here^^ nice blog.keep blogging :)
Feel free to read my new entry @ frommetoyou~
(^____^)

Fizah Ibrahim said...

@Ini Kisah Tia
Hehehe, rajin la sangat cik tia.. =P

cik sakura said...

hehe..nama sama..nice entry..

Fizah Ibrahim said...

@アヌム ちゃん~~
Hehe dah baca dah blog perantau dari jepon, mesti2 la tmbh2 tgk entry yg sal bunga sakura tuh ^^

Fizah Ibrahim said...

@cik sakura
Hehe, kan nama sama la kita. Thx sudi baca.. ^^

ILA HonEyBuNNy said...

sama2 kasih....hehe

Anonymous said...

antara yg terbaik penah pakcik baca...nice lukisan...comel

Fizah Ibrahim said...

@blakepaghe
Hehe mekasih pakcik, lagu tu punya lukisan pon comey ke? Ahaa, pelik2, tq2 hee

Fizah Ibrahim said...

@HonEyBuNNy
Eh, hehe. Mekacih2 singgah lg sini ^^

Anonymous said...

comey bukan lukisan tapi orang yang melukisnya

Fizah Ibrahim said...

@blakepaghe
Ah sudah.. Haha, pakcik meme boleh masok raja lawak la gitu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...