Jangan pandang aku...

Tuesday, October 25, 2011

Assalamualaikum...


Jangan pandang aku...
Pada pandangan rupa semata,
kerna akan luput jua ditelan usia.


Jangan pandang aku...
Pada pandangan nafsu semata,
kerna nafsu perosak utama.


Jangan pandang aku...
Pada pandangan taksub semata,
kerna taksubmu tiada maknanya.


Jangan pandang aku...
Pada pandangan sinis cuma,
kerna yang aku tagihkan hanya teguran IKHLAS..


Jangan pandang aku...
Pada pandangan sempurna,
kerna satu saat nanti,
pasti kau akan kecewa dengan kelemahan diri ini.


Sebaliknya....
Pandanglah aku..
Melalui pandanganmu yang IKHLAS.
Tegurlah aku dengan berhikmah.
Bimbinglah aku agar sentiasa di jalanNya yang lurus.
Tuntunlah aku bersamamu ke syurga, rahmah dan mawaddah.
Perjalanan menuju kembara sakinah.
Seindah namaku termaktub HAFIZAH...


Err, bukan sakura yeee hee =p


 Apa yang dimaksudkan dengan sempurna ???

Kita selalu menginginkan insan len memandang kita sesempurna yang boleh sehinggakan kadang-kadang amalan yang kita lakukan tersebut tidak ikhlas. Malahan hanya menimbulkan riak semata. Riak penghapus amalan, dan betapa sayangnyakan amalan yang kita lakukan tu kita dapat 'nothing'! Rugikan.. Nauzubillah =(

Jangan terlalu mengharap orang memandang kita dengan begitu sempurna kerana akan sampai satu saat nanti, mereka akan kecewa dengan ketidaksempurnaan diri kita walaupun kesalahan hanya sezarah cuma. Kadang-kadang lebih baik dianggap tidak sempurna berbanding diagungkan kerana kesempurnaan yang hanya direka semata. 


Kadang-kadang rasa nak lari je jauh jauh dari dunia nih, err tapi nak lari ke mana eyh kalo bukan kat dunia ? =_="-Pic's courtesy of google, arigatou nee~


Yang pasti, cubalah menjadi hamba yang paaaaaaling sempurna di mataNya kerna itu yang penting. Dia Maha Mengetahui tiap-tiap sesuatu. Tak salah cuba menjadi sempurna untukNya walaupun kita takkan mungkin mampu untuk setanding dengan kekasihNya =)


Ucapan yang paling disukai Allah :
Subhanallahiwabihamdihi.
Subhanallah, alhamdulillah, allahuakbar.
-Jom recite =)-

P dot s :
- Lebih rela dipandang tak sempurna di mata manusia.
- Maceh sudi baca. Salah silap maafkan saya dan tolong perbetulkan saya. Saya hanya manusia lemah dan tidak sempurna. Jom cuba jadi sempurna di mataNya, insyaAllah ='). Jya~

2 comments:

ijan naruto said...

haha.. entri menarik.. =p

Fizah Ibrahim said...

@ijan naruto
Hee tq, ikhlas dok nihhh? Tapi tapi tak semenarik entry ko bila ko mengeluarkan kata zan =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...