Masa yang “sunyi”

Tuesday, October 18, 2011

Assalamualaikum...



Madahku bertinta sunyi
Menyepi tanpa berbunyi
Diam meronta sepi
Melalui kalam maya sejuta erti


Andai masa mampu mengerti
Akan aku biarkan dia mencintai
Kerna aku begitu mencemburui
Setiap detikan sementelah dia pergi
Meninggalkan aku terkapai rugi
Namun, semuanya hanyalah kenyataan dalam mimpi
Dirimu takkan pernah akan mencintai


Masa, masa, masa..
Masa yang aku rasakan begitu “sunyi”
Tiap detikmu begitu beerti
Namun mengapa aku masih belum mengerti ?
Makna sebenar tiap detik pemergianmu kini ?


Pasti dirimu takkan mengundur waktumu untuk diri ini
Kerna langkah kita semakin berbilang tambah jika disedari
Indahnya jika sentiasa mengingati mati
Semakin jua akan mendekati Ilahi


Namun... Aku jua yang masih di sini
Sendiri, menyesali.. Sendiri menyedari..


Satu pengharapanku agar tidak pernah mengecewakan diri ini
Dengan ketaksuban duniawi..
Dalam setiap kesunyian detikanmu yang berlalu pergi...
Aku di sini, akan terus mensyukuri
Sisa-sisa yang berbaki
Masa yang “sunyi” ini..

-Fizah ibrahim

Courtesy of Google !




Eh eh, pandai pulak aku berpuisi. Yesss, semua rima last dengan “i” heee. Err, tapi tapi ni boley kira puisi ke eyh? Hentam je lah hehe, gara2 baca Langit Ilahi la nih, kan dah jadi macam nih is ish =_=” jah ooo jah


Perhatian : Masa yang "sunyi". "Sunyi" di sini bermaksud begitu cepat berlalu, tanpa tersedar. =)



P dot s:
Kita takkan pernah bisa untuk mengundur kembali masa lalu. Tapi kita mampu mengubah masa depan insyaAllah. Masa takkan pernah mencintai kita, menghargai kita. Namun, kita semestinya mampu untuk mencintai dan menghargai masa. Kita boleh menyesali setiap detikan masa yang telah disia-siakan namun haruslah kita mengambil pengajaran setiap daripadanya. Cuba untuk berubah. Entry adalah peringatan pada diri saya sendiri. Masa, harapnya aku mampu untuk lebih mencintaimu ! Harapnya selalu tersedar... Tma kasih sudi baca =’)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...