Someone like you.

Monday, October 31, 2011

Assalamualaikum...


Ogenki desuka minna ? Alhamdulillah, masih lagi berkesempatan menaip di blog nih =). Ada satu dua perkara saje nak share. Nak luahkan kot lebih tepat hehe. 


Hurm, korang pernah dengar tak lagu someone like you sing by Adele. Err, saya pun tak kenal penyanyinya. Lagu tu pon dengar sebab tengok ada orang post video kat FB with the tagline, "This song is so sad =(". Sebab tu la boley tau.


Sedih ke lagunya ? Okeilah, liriknya memang agak sedihlah kan. Mula mula dengar layan jugak tapi bila tengok pada liriknya, hurmm macam pelik. In short it's about a guy whom had married. But the woman still crazy over him. Oh, please lah huhu. Why don't you just accept the fate ? Eh, cakap orang putih plak. Mentang mentang lagu omputih kan =_=". 


Bila dengar lagu tu kan, saya rasa annoyed sangat sangat sangat. Membuatkan saya terfikir, pencipta lirik lagu tuh semestinya pernah experienced something worse sebab lirik dia teruk. Teruk maksud saya ialah macam tak dapat terima kenyataan je. Tapi tak boleh jugak nak salahkan dorang kan. Sebab dorang agama laen, dan kita laen. Kita dituntut untuk redha terima setiap ketentuanNya. Yakin dengan ketetapanNYa, Qada' dan Qadar. Sebab tiap tiap kejadian tu ada hikmatnya, ye dokkk ? =)


Oleh itu, adik adik sayang, janganlah terlalu gila sangat dengar lagu omputih sampaikan tak terperasan liriknya. No good no good. Kadang kadangkan dorang ada selitkan unsur unsur yang boleh menyesatkan kita. Yang melalaikan tu dah memangla kan huhuu.. Semoga sentiasa tersedarlah =_=". Noted to my-own-self too !


Oh ye, korang yang tak pernah dengar, boleh je klik sini... =)


Haaa kena tipu. Hehe, actually tu bukan lagu si minah Adele tu tapi itu adalah doa untuk menghilangkan dukacita la korang hee. Ye la, lagu tu lagu sedihkan, lagu macam tak boley nak terima kenyataan kan, takdir semua. So, saya dengan senang hati hadiahkan doa nih pada korang yang ada masalah hati. Recite la banyak banyak. Mudah mudahan mendapat ketenangan. Janganlah bersedih, Allah kan ada. Kita selalu beranggapan kita bersendirian padahal kita tak sedar yang Dia sentiaaaaasa ada untuk kita. Jangan lupa okei =). Sentiasa berserah diri padaNya..


Ya Allah hilangkanlah dukacita,
Singkapkanlah kesedihan,
Tuhan yang mengabulkan doa bagi orang2 yang dalam kesusahan,
Tuhan yang memberi rahmat di dunia dan di akhirat,
yang mengasihani kedua-duanya,
Engkau rahmatilah dengan rahmatMu,
Kau kayakanlah aku dengan rahmat dariMu..


 Lagi satu hal. Saya kadang-kadang hairan dengan sesetengah Facebookers especially girls. No offense, terlebih dulu nak mintak maaf banyak2 kalo terasa. Upload gambar ke fb, yang bergaya, yang comey semua. Ni serius cakap, memang comey =). Saya yang pompuan ni tengok pon terkedu subhanallah cantiknya, kalo yang lelaki tengok saya tatau la macam mana pandangan dorang. Fikiran dorang. U got what i mean, kan ? =)


Tak kisahla yang tu. Satu hal membuatkan saya bertambah pelik, bila orang dah puji cakap cantik, boley plak reply balas "takdelah, pakai apa2 pon still nampak tak cantik.". Err, perlu ke cakap macam tu. Pada saya la, tu ayat da macam tak bersyukur. Tersenyum saya sendiri kadang2 meluat pon ada hehe jangan terasa hanya teguran ikhlas dan kalau macam tu baek takyah upload huhu. Positive positive, maybe sebab merendah diri kot. Okeilah tapi at least kena bertempatla, bila orang puji kita, seeloknya just cakap terima kasih, syukur alhamdulillah, semua nih rahmat dari Dia. Allah kalau nak tarik kelebihan kita kejap je Dia boleh amek balek nikmat pinjaman nih. Just in a blink of eyes ! When He say "BE", then it is ! Jadi jom sentiasa lafazkan rasa syukur padaNya =)


P dot s :
Eh, korang nak surf lagu Edele eyh ? Ish, cepat je eyh korang. Mentang2 saya tak linkkan =P


Maafkan saya ada salah silap, tolong perbetulkan. Yang terasa, maaf banyak2.. Maceh sudi baca =')

2 comments:

caliph shuriken said...

yup, btul.. byk lagu best2 tapi kita kena amik tau jgak tersurat & tersirat lirik lagu tu...

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
=), salam aidiladha caliph ^^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...