La tahzan ! Dia kan ada =)

Wednesday, October 12, 2011

Assalamualaikum...




Dalam bape arinih, ada satu dua perkara yang membuatkan saya rasa down. Rasa tak bersemangat. Rasa lemah. Maybe luaran nampak macam biasa, tapi dalaman sape yang tau. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.. Err, kaitan ?


Saya harap masih lagi boleh skor untuk perkara tu. Huuu takotnya. Takot kecewakan dorang. They're totally a sensitive issue to me, membuatkan saya akan mudah mengalirkan air mata bila berbicara pasal dorang ='( ! Tapi takpe, positive je lah. Yang penting kita da usaha. Yang len tinggal tawakkal padaNya. Rasanya, saya layak untuk tawakkal hurm, harapnya dipermudahkan. Kalau apa pon keputusannya, harapnya saya redha tabah terima sume tuh. InsyaAllah. Kita semua kan kuat, kan ? Jadi kita mestilah yakin kita boleh go through semua benda, perkara tu =). La tahzan !


Bila tengok video kat atas tu, rasa kembali bersemangat dan tersedar, "Eh, aku kan masih ada Dia. Watpe nak sedih sedih?". Dia Maha Adil, Dia akan beri sesuatu setimpal dengan apa yang kita kerjakan. InsyaAllah bila kita berusaha dekatkan diri padaNYa, kita akan lihat effectnya secara tak langsung. Cepat atau lambat. Yang penting, ikhlas.. =) Eh, pernyataan tu adalah ditujukan untuk diri saya tapi korang pon boleeeey join hee. Btw, domo arigatou gozaimasu to kak zara for sharing this video =')


Hurm, dan harapnya saya akan terus diberikan kekuatan, dipermudahkan urusan, serta tidak mudah berputus asa. Hasbiyallahuwani'malwakil, hanya padaNya aku berserah. Sesungguhnya Dia sentiasa ada bersama kita semua. Jadi, janganlah bersedih. Rebut peluang selagi mana kita masih berkesempatan untuk merebutnya. InsyaAllah, semua yang kita lihat susah akan dipermudahkan. Mudah mudahan.. =)


Dan harapnya, saya masih terus dalam bimbinganNya. Sentiasa bersyukur dengan apa yang saya dapat. Dijauhkan daripada riak, takbur. Dipermudahkan  dan diperbetulkan dalam mengikhlaskan niat melakukan sesuatu perkara hanya keranaNya. Allah swt. InsyaAllah. Jom sama-sama berdoa semoga urusan kita semua dipermudahkan =)


Jika Allah ingin berikan kebahagiaan pada seseorang, ianya tak boleh ditahan oleh apa2 tangan2 sekalipun.
Dan jika Allah ingin menghalang kebahagiaan seseorang, ianya tak boleh dihulur oleh apa2 tangan sekalipon. 
Jadi, janganlah kita dalam golongan rugi. Memilih untuk tidak berdoa padaNya.
Jangan sombong denganNya, nanti Dia sombong dengan kita =(
Kita tak pernah keseorangan ! 
La tahzan !



Tma kacih cudi baca. Entry sebagai peringatan untuk diri saya sendiri. Semoga urusan kita semua dipermudahkan... 


P dot s:
Masa semakin pack, semakin cepat mengejar dirasakan sampaikan kadang2 aku pon rasa tak dapat nak kejar huhu. Alhamdulillah, kena bersyukur kot sebab kat situ dah mengajar aku untuk menghargai masa, kan ? Positif sudah =)

La tahzan ! Bye~

3 comments:

ijan naruto said...

positif girl!! gud luck!! aku slalu akan sokong ko..=)

Fizah Ibrahim said...

@ijan naruto
Huhuuu, tenkiu zan !

Terharuuuu =')

Doakan aku eyh.. Maceh2

caliph shuriken said...

kdg2 muncul sinar harapan di saat2 akhir ;)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...