:: 24434

Friday, June 17, 2011

Assalamualaikum...


Islah : Cik su cik su, cik su tau tak num telefon Allah ?

Aku : Hurm, bakpe ? Islah tau ke ? [saje nak menguji anak sedara, ceewah]

Islah : Olosss cik su ni, tu pon dok tau. 24434 la [Berlagak la plak]


Pastu saya nak uji la kan anak sedara saya tu pulak and asked him :

Aku : Dah tu, cuba lah bagitau cik su, 24434 stands for what ? [Eceh speaking la kononkan]

Islah : Errr, tu lah yang islah nak tanya cik su. Apa ye ? ustazah tanya.... Hehe

Aku : Laaaa, ingat tau. Tadi kemaen berlagak eyh. Tu laaa..Haha [Sambil geleng2 kepala dan bersedia untuk explainkan dengan lagaknya ceewah] =_="


Islah n Irdina.. ^^


Haha, sume mesti tau kan 24434 tu apa. Cara kita berhubung dengan Allah. Apa dia ? Solat fardhu 5 waktu la. Haa, camna korang, dah cukupkan atau masih lagi ada lubang2 ? Harap2 solat kita semua terpelihara lah ye..


Oh, tiap kali teringat kisah anak sedara aku dengan aku kat atas tu mesti aku tersenyum sorang2. Kelakar pun ada. Maklumlah budak budakkan. Asking Qs is actually a learning process for them.. Peringkat umor camtu memangla banyak yang dorang nak discover, nak tau, nak paham. Haa, kalo ada budak2 kecik tanya la kan, try explain cara yang mudah pada dia. Kalau boleh cuba gunakan aplikasi dalam kehidupan seharian, supaya dia lebey paham lah. Banyakla ko punya aplikasi jah.


Aplikasi tu pon biarlah benda yang senang2 ye, nanti kan kalo susah tambah serabut plak otak dorang. Pastu lebih banyak tanya then korang plak jadi mangsa. Kalo rela jawab takpelah jugak tapi takot je korang cepat naek hot hee.. Jangan cepat nak marah okeh. Jom bersabar ! Hehe, pernyataan itu adalah untuk diri saya sendiri jugak.. ^^


Haaa, pastu kan alang alang tu, nasihat la sekali kat dorang yang jangan nak berlagak atas ilmu yang kita tau sebab ilmu yang kita tau tu mungkin belum cukup lagi untuk kita pegang. Macam anak sedara saya tadi la, berlagak la kan konon2 tau benda yang saya tatau hehe. Time ni lah elok kita tegur secara berhikmah. Ceewah, hikmat sangat la kan. =p


Eh eh, agak2 saya ley jadik pengasuh kat nursery tak ? Takpon cikgu sekolah tadika ke ? Takpon suri rumah yang bersuri di hati seseorang dah keee? Ni semua berkat jadi suri rumah sepenuh masa selama sebulan tuh ceewah hehe.. Okei, saya  dah start mengarot dan nak stop sebelum kena lempang theeehee.


Okeilah kawan2. Maceh sudi baca. Bye~


P dot s:
:: Oh, just a few days here, yet im already miss them sooooo much.. Huhu kibun ga, suguremasen.. ='(

7 comments:

caliph shuriken said...

rsa dh tiba masa jadi suri rumah ;)

Hanis MY said...

bersabar itu separuh drpd iman... nice entry my dear...
alolo comey budak berdua tu geram nk cubit cubitan!

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
Hehe, ye ke.. Huuhu =_="

Fizah Ibrahim said...

@Hanis MY
Hehe, comey kan, tq..Maceh2 akak, sudi singgah sini =D

ILA HonEyBuNNy said...

islah and irdina tu comeiii la..

jom2....24434.....;-)

ILA HonEyBuNNy said...

comeiii la islah and irdina tu...;-)

jom2...24434....;-)

Fizah Ibrahim said...

@HonEyBuNNy
Hehe, kembang kempis idung mak sedara dia nih.. Thx ila ^^, jom2 24434 ^^

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...