Finally, we've came to this great month ! My Dear Ramadhan Al-Mubarak.

Sunday, July 31, 2011

Assalamualaikum...


Pagi esok dah start puasa, blogwalking tadi tengok semua orang busy tulis entry pasal Ramadhan. Jadi saya pon tanak lah terlepas sama untuk publishkan entry ini even sedikit kelewatan ehee.. I've to write it lah ! =)


Time's running fast, tik tok tik tok tik tok... Slowly, but yet we've came to the great month of the year, Ramadhan Al-Mubarak ! Rasa macam baruuuu je masok bulan Syaaban, tskkk.. Takotnya dengan masa sekarang. Lalai sikit je, dah rugi huhu. Semoga kita semua tidak lalai dalam tiap tiap detikan jam tersebut =). Semoga kita semua terpelihara dari lagha dan sentiasa dalam rahmatNya..


Semoga ramadhan kali nih membawa keberkatan pada diri kita semua. Semoga kita terpelihara daripada segala kejahatan. Orang cakap, syaitan dah kena ikat dalam bulan pose tapi still kita susah nak ubah tabiat buruk kita. Kenapa ? Mestilah sebab nafsu yang senang senang je bermaharajalela. Jadi harapnya kita semua mampu untuk menebak/menembak/menahan/menepis/membunuh/menghentam/melarikan diri/melepaskan diri kita semua daripada menjadi mangsa kepada nafsu kita sendiri. Susah meeeemang susah tapi kalau berusaha, ikhlaskan hati insyaAllah bolehkan =). Harapnya kita semua tidak kalah pada musuh ketat dalam diri kita tersebut, okei ? InsyaAllah.. =)


Sama2lah kita memperbanyak amalan di bulan yang mulia ini. Semoga bertambah amalan ibadat kita samada yang wajib mahupun sunat. Harapnya kita cukup kuat untuk cuba mempertingkatkannya, insyaAllah =')

Thanks to pakcik google ! =')


Eh esok kena bangun awal2, masak dan sahur. So, nak masuk tdo sudaaa.. Jadi domo arigatou gozaimasu sudi baca entry ini. Salam Ramadhan semua ! Korang sahur apa tadi ? ( Ceewah, awal2 lagi suda tanya, ishhh ishhh ishhh [geleng2 kepala, tangan silang] ).. Bye ! Jya~


P dot s:
:: Entry adalah peringatan untuk diri saya juga =)

10 comments:

teacher_NuRuL @QiS said...

salam ramdhn... =)

Hanis MY said...

Salam ramadhan juga ya moga kali ni lbh bermakna. Tak blk pun ray a taun ni wuwuwu... Kt sini dh start puasa esok jg akak br je sahur ni subuh 2.55am

caliph shuriken said...

sakura hime.. salam ramadhan & selamat berpuasa yer ;)

Fizah Ibrahim said...

@cekgu FaizE
Salam ramadhan juga cikgu comey ! =)

Fizah Ibrahim said...

@Hanis MY
Takpe kak.. Cik abang kan ada hehee..=)

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
Salam ramadhan juga caliph ! =)

eZmALiZa said...

selamat berpuasa untuk misz sakura :) semoga ramadhan kali ni memberi seribu erti buat kamu sekeluarga :)

Fizah Ibrahim said...

@~eZmALiZa~
Tenkiu ezma ! =')

gadis perkasa said...

selamat berpuasa :)

Fizah Ibrahim said...

@ain nadzirah
Sama jugak utk awk ain. =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...