:: RINDU !

Wednesday, July 20, 2011

Assalamualaikum..


Olla minna san, ogenki desuka ? Arap2 semuaaaaaaaaaa yang baca blog nih sihat lah ye, ceewah yang baca blog neh je ? Abes tuh yang laen2 camna ? Hehe, sama jugak, harapnya kesejahteraan berdampingan bersama2 korang selaluuu ! InsyaAllah. Rindu saya tak ? Eh silap, rindu entry saya tak ? Lama tak menghadap lappy dan menaip, err lama ke ? Lantaklah. Tapi dalam lama tak publishkan entry ada jugak yang sudi melawat blog picisan ini huhu, terharunya even stats tunjuk 5 viewers, saya happy dan terharu =') tenkiu2 very much. Yang 5 orang tuh nanti saya belanja kepsi ye, sape2 ? Sah2 ramai la yang ngaku thehee =_="


Hurm, mata tak rasa ngantok lagi, apa lagi on kan je lappy jap even entry nih takde pape pon. Sekarang neh kan sedang rindukan seseorang, eh bukan seseorang tapi banyak2 orang. Oleh itu, dinamakan tajok entry ini, RINDU ! Thehehe.. Rindukan kawan2 lama. Milah, Thini, Su, semua lah satu batch. Rasa rindu dengan suasana yang dah lepas tuh =(. Tadi dapat mesej dari su yang berbunyi (hehe, ada bunyi2 la plak) :


Jika doamu dimakbulkan, Allah menyayangimu.
Jika doamu lambat dimakbulkan, tandanya Allah ingin mengujimu.
Jika doamu tidak dimakbulkan, tandanya Allah merancang yang TERBAIK buatmu !


Betol2 mesejnya, domo arigatou su, atas mesej tersebut. Yang penting, jangan putus asa, kan kan ? Pastu jangan persoalkan kenapa tak makbulkan doa kita tu. Sebab bila kita persoalkan kenapa, tu dah macam kita sangsi pada ketentuan yang Allah rancang pada kita kot. Macam tak bersyukur. Tapi tu lah, kadang tersasul jugak huhu, nauzubillah la, arap2 dijauhkan. Haa, yang su,ni antar2 mesej camtu sebab baru lepas baca blog orang eyh ? Tauuuu2 thehee. Okei, nanti nak kena belanja su kepsi la nih. Hehe, ye2 je..


Pastu, teringat pulak pada cikgu Razak,tatau la kenapanya pelik aku boleh teringat kat cikgu. Banyak kot jasa cikgu razak padaku ='). Eh, cikgu2 laen semua berjasa oke =). Nak jumpa cikgu sebenarnya, tapiiii masa tak mengizinkan huhu. Ceyt, macam lah kau tu busy jah! Yang sebenarnya, ada la sifat segan2 sikit nak jumpa =_=". Okei2, nanti ada masa saya datang melawat cikgu ye insyaAllah. Ye la, bukan teringat kat cikgu razak je, cikgu laen2 pon rindu jugak. Cikgu Hashimah, pon rindu. Camna la agaknya cikgu sekarang... 



Rindu jugak pada budak kecik Apih dan Dina. Ish geramlah nak cubit cubit pipi dorang nanti. Eh, btw malam besok saya bertolak ke Johor, umah abang saya. Hehe, bolehlah melepas rindu pada dorang. Siap la korang nanti ! =') Jomlah kita bercuti.. =D


Akhir kata, saya akhiri entry kali ini dengan serangkap pantun empat kerat. Eh skema pulak thehee :


Kalau lah rose nama pokoknya,
Sudahlah tentu batangnya berduri,
Kalu rindu sebutlah namanya,
Jangan dipendam seorang diri,
Nanti merana diri sendiri.
 
Err, tu dah macam pantun 5 kerat dah tu. FAIL FAIL =_="


Sayang untuk girls readers dan thanks untuk guys readers ! =')


Thanks for reading !

Doakan keselamatan perjalanan kami nanti =). Jaa~

4 comments:

caliph shuriken said...

selamat bercuti sakura hime ^^

sy pun x brapa reti pantun2 ni, hikk...

Hanis MY said...

sweetnya entri ni... ok apa pantun tu 5 kerat pun 5 kerat lah hehe... cikgu bm akak garang huhu...

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
Haha, baru je abes oliday, tq2 caliph.. =D

Fizah Ibrahim said...

@Hanis MY
haha, oke ke akak? cikgu bm sy plak tak garang, baek je. Ceewah ehee.=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...