Alhamdulillah, 22 tahun penghijrahan.

Saturday, November 26, 2011

Assalamualaikum...


Apa khabar ? Harap harap kita semua sihat, sentiasa dalam lindunganNya insyaAllah. Salam Maal Hijrah yang ke 1433 semua =). 


Alhamdulillah =')...Jom sama sama kita ucapkan rasa syukur pada Allah sebab saat ni, detik nih masih lagi mata kita mampu berkedip, nafas kita mampu berdetik, tangan kita mampu menggapai, kaki kita mampu melangkah, bibir kita mampu menutur dan banyak lagi yang takkan abes nak terungkapkan di blog ni, yang secara langsungnya menunjukkan kita ni masih lagi hidup. Kita nih masih lagi daieNya. Kita ni masih lagi bekerja untukNya. Masih lagi hambaNya. Ya, secara zahirnya kita semua ada kerja kita sendiri, student, penjawat awam, atau swasta namun secara lahiriah kita semua adalah hambaNya yang berkerja untuknya 24/7. Takkan terlepas. Tak boley lupa (Note to myself).


Hurm, untuk diri saya pulak. Dah 22 tahun hidup di dunia nih. Kali nih dah penghijrahan yang ke-22 tahun saya. Harap-harap perubahan tersebut adalah sentiasa ke arah kebaikan. Biarpun ia cuma sedkit tapi tetap ada perubahan. Harap-harap dijauhkan daripada tersimpang even sezarah cuma dari jalanNya =_=".. Err, bagi korangkan da cukup lama tak number 22 tahun tuh ? Bagi saya, dah cukup lama rasanya hidup di dunia nih. Tapi still rasa masih tak cukup nak meninggalkan dunia nih. Rasanya bekalan tu masih sedikit nak hadapi hari kat sana nanti huhu..


22 tahun huhu. Number tu saya rasa cukup perit untuk saya. Bukan perit sebab tak dapat terima kenyataan yang saya da tua matang tapi disebabkan takotnya saya rasa bila number tersebut akan menambahkan lagi kekecewaan pada family saya terutama ma dan abah. Takot kiranya saya kecewakan harapan mereka. Harap-harap masa yang mendatang nanti saya takkan kecewakan mereka lagi insyaAllah =). Have FAITH !


Tapi kadang kadang masih kecewa dengan diri sendiri sebab still tak dapat nak manage masa dengan baik. Huhu, terleka, terlagha dengan benda benda yang remeh, yang melaghakan. Susah even ada keazaman, keazaman tu harus kuat. Yesss, I need to be strong enough to resist them ! (Eh jah, jangan cakap kat mulut je okei). Tapi tu la, kadang2 aku akui, aku FAIL even kita semua ada peringatan dari Allah swt. “Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.” Surah Al-’Asr ayat 1-2. Tapi, masih jugak terlupa huhuu..
Semua baca doa awal tahun kan ? Dan harapnya doa tu seiring dengan apa yang akan berlaku pada kita nanti. Bukan hanya sekadar doa. Amal kita harapnya sentiasa ke arah kebaikan, insyaAllah (note to my-own-self).


Oh ye, tadi sempat melepaskan rindu dengan keluar dengan ex-roomate, cik wangi Wan ! Nasib datang Terengganu heee

Here's the person for the night ! Kuraku kuya aka Wan, aloloo malu-malu pulak dah haaa =p


Wani yang comey ! =)






Thanks for the night. Tima kasih jugak sebab belanja kitaorang ye wan hehe. Al-maklumla kan orang dah keje.. =) Tima kacih tima kacih tima kacih ! ^_______^

Sekian

4 comments:

-Anis Zahirah- said...

:) lame x jumpe jah..muka jah xberubah pon.same je mcm sek men dulu hehhee :)

Fizah Ibrahim said...

@-Anis Zahirah-
Hehe, x berubah eyh? ad org oyat berubah hehe, lamo gok dok jupe deh, nt ad masa insyaAllah kita jupo balek =)

caliph shuriken said...

owh, mamam mcD :)

*awk, salam maal hijrah...

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
=) salam maal hijrah juge caliph

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...