If we were in his shoes.....

Sunday, November 27, 2011

Assalamualaikum...


Where do we go when hope runs out ?
When we're empty ?
When there's nothing left ?








Macam mana kalo kita ada di tempat dia ? Huhuu


In short, saya rasa kagum dengan si Nick nih. Kalo compare dengan kita, banyak kelebihan kita dari sudut fizikal yang dia takde, tapi still dia pandai manfaatkan kekurangan dia tu untuk dijadikan kelebihan ! Inspiring sangat. Dan kita patut bersyukur dengan diri kita.



Lagi satu, saya kesian dengan dia. Lagi lagi bila da baca dia punya story dari kecik. Cuba korang jawab soalan yang kat atas tu, Qs before those vid. As a muslim, kita boley put FAITH kita pada Allah swt, percaya dengan setiap Qada' dan Qadar Dia. Turns to Him, right ? Tapi tengoklah si Nick, he's non-muslim so kesian pulak bila pk balek. Kan bagos kalo dia muslim.. Oleh itu, pon kita patot bersyukur sebab kita da ada nikmat yang paaaaaaaling besar di antara nikmat2 laen, iaitu nikmat dilahirkan sebagai orang Islam. Ramai yang tak sedar. Dan harapnya Islam tu tak hanya di mulut..



Oleh itu, bersyukurlah kita sebagai hambaNya.. Turns to Him in ups and down, insyaAllah He'll guide us in a way that we ourself cant imagine. He'll help us for something we dont expect. He'll make the way easier for us. Without Him we're nothing. So, sentiasa lah "Alhamdulillah" =)



Attitude is altitude ! Totally agreed ! ^____^

Maceh sudi baca =')

1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...