Manusia dan penilaian.

Monday, January 2, 2012

Assalamualaikum...


01.01.2012..  Sampai umah dan cakap "tadaima !" kuat2 hehe and yes I'm home !. Yeay alhamdulillah =')..  Ehehehee, tapi takdelah  betol2 cakap tadaima, nak kena tampar-dek-ma boleyla cakap camtu, tetiba je keluar bahasa jepun, apekehal ? Kena gunakan sepenuhnya masa sepanjang berada di kampung tercinta nih ! ^______^ (senyum sampai telinga)


Oh ye, korang sihat ? Harap2 sentiasa sihat walafiat. Bersyukurlah masih sihat alhamdulillah =). Masih hidup, masih berdetiknya jantung kita =). Mesti korang da tau kan cerita Amalina, yang dah berubah. Wallahua'lam, tak tau la betul ke tak sebab sumbernya dari internet.


Tengok je kat laman sosial, ada je yang post link2 pasal benda ni. Dan yang sedihnya bila baca komen-komen, kebanyakannya berbaur kemarahan, negatif, yang bila saya baca dirasakan sangat kasar bahasanya, keluar dari mulut seorang islam ke ? Maaf cakap. 


Sebenarnya hairan dengan sikap sesetengah manusia. Silap orang senang je kan nak nampak. Dan ringan je nak kritik pasal tu. Kita siapa nak judge, kritik, marah orang ? Sebenarnya, layak ke kita ? Sekadar bertanya...Huhuu


Biarlah komen tu yang positif. Maksud saya, janganlah sampai keluarkan komen yang terlalu kasar yang tak mencerminkan komen seorang umat islam. Sampai mencarut segala. Bayangkan kalau ibu si Amalina tu baca, how do u expect her feeling ? Kesian pulak.


Sebaliknya, sama-sama la kita berdoa agar Amalina tu diberikan hidayah olehNya. Janganlah asyik kutuk je, kritik je. Dapat dosa sia-sia.. Cuba lah mendoakan dia supaya masih terselamat dan mampu berubah.Kan bagus macam tu daripada mencarut tak berfaedah.


Dan sama lah jugak yang kes Ariff Alfian tu. Janganlah tau kutuk je dia, memanglah salah dia, terang2 da nampak tapi tak perlu terlalu keras menilai dan mengkritik sampaikan mencarut segala, fikirlah perasaan ma, ayah dia macam mana huhuu kesian pulak. Doakan dia je semoga diberi hidayah. Yang laen laen tu antara dia dan Allah sebab kita hanya manusia, rasanya tak layak nak judge orang. Serahkan je pada yang Maha Mengetahui, ok ? =)


Mata manusia sering mencari kesalahan orang lain
Namun masih tak sedar kesalahan diri sendiri..


Okeilah tu je. Terima kasih datang melawat blog ini ='). Semoga urusan anda dan saya sentiasa dipermudahkannya. Semoga tahun 2012 ini berjalan lancar untuk kita semua, insyaAllah. Sama-sama doakan =)


2 comments:

caliph shuriken said...

hepi new year, sakura hime ^^

*sori bru smpat singgah sini, aritu outstation, huh...

Unknown said...

betul...klu ramai2 doakan dia berubah kan elok..insyaAllah dgn izin dan hidayah dari Allah dia berubah..klu bukan sekarang mungkin masa akan datang dia berubah..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...