Fatamorgana cinta.

Saturday, February 4, 2012

Assalamualaikum...

Detik waktu laju berlari,
Sampai masa masih kembali.
Aku masih setia di sini,
Sedang dikau jauh dari sisi.

Detik waktu jauh pergi,
Sampai masa terus kembali,
Sedang aku terus begini,
Ingatan padamu terus bersilih ganti.

Hari ini,
Detik ini,
Saat ini,
Tika ini,
Masih aku mencari,
Masih aku memerhati,
Masih aku ingin rasai,
Masih aku ingin bermimpi,
Akan kehadiranmu di sisi.

Namun siapa diri ini ?
Siapa aku untuk menggenggam anugerah terindah itu ?
Siapa aku untuk terus mengharap andai diri selalu terlupa padamu ?
Siapa aku untuk menggantung harap andai masih tersasar dari sunnahmu ?

Ya, aku adalah aku.
Tidak sempurna.
Selalu terleka.
Selalu terlagha.

Namun, aku jua adalah umatmu.
Umatmu Ya Rasulullah.
Mohonku, dengarilah rintihan ini.
Betapa kami semua teramat rindukamu Ya Rasulullah..
Dan harapan terus tersemat, agar ia bukan hanya ungkapan sahaja.

Andai diri mu ada di sini.
Saat ini Ya Rasulullah,
Abad ini Ya Rasulullah,
Sudah pasti semua kepincangan menjadi satu pembetulan..
Yang amat kami semua nantikan.

Bukan cinta itu yang ingin aku canangkan,
Jauh sekali takbur atas cinta itu.
Cukup andai Dia tahu keikhlasan kami dalam merinduimu..
Cukup andai Dia tahu keikhlasan kami dalam mencintaimu...

Andai diri mu masih di sini Rasulullah
Ingin aku pinta agar bawalah pergi diri ini jauh dari sini.
 

Salam Maulidur Rasul..
Bersyukurlah sebab kita berpeluang menjadi umat Rasulullah saw ^______^. Alhamdulillah..
Banyakkan berselawat padanya... =')
: Peringatan untuk diri sendiri..

2 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...