Zon selesa.

Wednesday, February 1, 2012

Assalamualaikum...


Alhamdulillah. Banyak belajar something dan terbuka fikiran sikit hari ni. Sebab apa ? Pasal manusia, dan jugak diri sendiri. Berkenaan zon selesa. Semua orang tahu kan, zon selesa ni memang la bunyi nya best je tapi sebenarnya 2 patah perkataan tu mampu membunuh manusia ! Maksud saya, manusia yang masih tak sedar-sedar.. 

Pertanyaan daripada Dr. Safiah lecturer kami semua tadi membuatkan saya rasa tersedar dan bila difikir balek, memang silap diri sendiri. Attitude rakyat Malaysia itu sendiri yang mana kalau nak kerja semua nak yang senang. Terkesan jugak rasanya. Tapi memang betolkan. Maybe kita ni dah berada dalam zon selesa. Terlalu lama. Sampaikan nak  keluar daripada zon tersebut even nak angkat sebelah kaki pon terasa berat. Kenapa ? Sebab attitude, sikap diri sendiri yang tak bersungguh-sungguh dalam melakukan satu2 kerja. Saya tau tak semua tapi kebanyakkannya sebegitu.

Bila dikaitkan negara kita dengan negara orang lain, yang lebih banyak kekurangan seperti negara Thailand contohnya dalam bidang akuakultur. Dorang sebenarnya lebih maju dalam bidang tu berbanding Malaysia sendiri. Kenapa ? The answer to 'WHY' is actually the attitude itself ! Our attitude. Malaysian attitude. Bak kata Dr., semua nak yang senang =_="

Bila kita susah, kita akan lebih menghargai apa yang kita ada. Dan kita jugak akan lebih berkerja keras nak dapatkaan something sebab kita tak pernah berada dalam zon selesa.. Rasanya orang yang tak pernah rasa bagaimana berada dalam zon selesa ni akan lebih beruntung. 

Jom lari jauh jauh dari berada dalam zon pembunuh. Zon selesa =_="

Entry peringatan pada sendiri sahaja =)

Tolong doakan urusan saya dipermudahkan. Terima kasih =')


4 comments:

Ibu Ammar said...

sy pun tengah struggle di zon susah. semoga Allah permudahkan hadapi cabaran. Amin

Fizah Ibrahim said...

@Puteri Biru
Terima kasih puteri biru. Semoga urusan awk pon dipermudahkanNya =)

caliph shuriken said...

tapi skrg ni ada segelintir individu yg cuba mencipta zon susah utk capai agenda tsembunyi kn, huh...

Fizah Ibrahim said...

@caliph shuriken
Err, betol2. Banyak sangatkan, smpai nk ulas pasal benda tu pon x larat. dunia akhir zaman org kata huu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...