Ketika aku...

Friday, March 2, 2012

Assalamualaikum...



KETIKA aku ingin hidup KAYA,
Aku lupa bahawa HIDUP adalah KEKAYAAN.

KETIKA aku takut MEMBERI,
Aku lupa bahawa semua yang aku miliki adalah PEMBERIAN.

KETIKA aku ingin jadi yang TERKUAT,
Aku lupa bahawa dalam KELEMAHAN, Allah memberi aku KEKUATAN.

KETIKA aku takut RUGI,
Aku lupa bahwa HIDUPKU adalah sebuah KEBERUNTUNGAN.

HIDUP ini sangatlah INDAH jika kita sentiasa MENSYUKURI apa yang sudah ada.

Kerna, adakalanya yang TERINDAH bukanlah yang TERBAIK,

Yang SEMPURNA tidak menjanjikan KEBAHAGIAAN.

Tetapi ketika kita mampu dan mahu untuk MENERIMA semua KEKURANGAN serta menjadikannya sebagai KELEBIHAN, itulah yang dipanggil dengan KEBAHAGIAAN...

Kita semua tidak sempurna dan setiap sesuatu yang berlaku tu ada hikmatNya...

Allah knows THE BEST for us..

Tolong doakan urusan saya dipermudahkanNya. Terima kasih heheee =')

2 comments:

caliph shuriken said...

sederhana itu yg terindah & terbaik ;)

wardatulsyauqah said...

Allah maha tahu apa yang terbek untuk kita...kadang2 kita rasa susah, kadang2 kita rasa bukan itu yg terbaik untuk kita, yakinlah, Allah tahu apa yang terbaik untuk kita....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...