Kecewa.

Wednesday, December 7, 2011

Assalamualaikum...


Langkah semalam...
Tidak mungkin akan diundur kembali..
Jua semakin pudar titian hari ke hari..

Detik waktu seakan menyanyi,
Dalam hati,
Dalam sanubari..

Seakan berbisik sepi..
Untuk terus dimengerti...

Waktu melayang pergi,
Ingatan menusuk sendiri,

Tanpa dimengerti...
Selagi nyawa masih terpatri,
Selagi itu langkah terus dijejaki
Walau hempedunya tidak terperi
Namun akan jua digagahi..

Kau yang bermegah diri,
Mengapa perlu siniskan diri ini,
Dengan pahitnya tusukan bicara,
Sedangkan itu semua tipuan duniawi semata..
Perlukah aku ingatkan kita semua sama sahaja ???????

Namun, sedarku diri ini hanyalah diri ini. Tiada yang lain. Aku adalah aku. Siapa aku untuk menasihati ? Siapa aku untuk perhalusi ? Satu saat akan terbukti. Satu janji tersemat di hati. Pasti akan jadi realiti.. InsyaAllah



Aku kecewa dengan pandangan sesetengah manusia. Kecewa dengan sempitnya sesetengah fikiran manusia. Kecewa dengan sempitnya cara mereka berkata-kata. Ya, standard seseorang berbeda. Berbeza. Namun, patutkah semua itu dijadikan bahan sindiran ? Ejekan semata ? Herdikan ? Ingat, kita semua sama. Sama. Sama. Dan sama. Kita semua makhlukNya. Jadi tak banyak bezanya. Cuma kita semua berbeza di mataNya melalui amalan kita. Baik amalnya, baiklah padaNya.. Jangan terlalu bermegah dengan dunia, dengan apa yang kita ada hari ini, Jika Allah nak tarik, kejap je Dia boleh tarik. Kejap je Dia boleh tarik nikmat yang Dia bagi! Kejap je huhu..  Kuatkah aku ? InsyaAllah



Maaf, entry nak meluahkan kekecewaan sikit. Huhuu.. Doakan saya dan kawan2 final minggu depan  nanti. Semoga semua urusan kita semua dipermudahkanNya, insyaAllah...


Cuba untuk senyum dalam pahit tapi saaaangat sukar....

3 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...